Ungdomsfys, Lagfys och Sprint/löpteknik

Fysträning för barn och ungdomar
Varje barn och ungdom har sin egen specifika guldålder. 
När passar det bäst att träna motorik? Koordination? Vid vilket ålder bör fokus vara på kondition?
Kan ett barn bygga muskulär styrka? Hur fungerar det där med kost egentligen? 
I ovanstående frågor försöker vi hitta lösningar så just Ert barn ska utvecklas mot de gemensamma mål vi sätter upp.
Då många, tyvärr redan i tidig ålder, specialiserar sig inom idrotten missar många de kritiska utvecklingsområdena.
Inte bara rent muskulärt (som är en stor del) utan även enkla saker så som motorik, koordination, rörlighet etc. Allt hänger ihop.
Vi som jobbar här har bred kunskap inom bla löpteknik, boxning, triathlon, fotboll, styrke- och konditionsträning samt kost. 
Vårt mål är att skapa atletiska individer och hjälpa till med den kompletterande träningen, jobba skadeförebyggande och hitta glädjen i fysisk aktivitet.

vekito_0295- webb.jpg
vekito_0378- webb.jpg
vekito_0125- webb.jpg

Lagfys

För oss på VEKITO training är ordet FYS- träning något som ska förknippas som roligt, kämpigt och utvecklande. Hos oss finns det plats för alla, oavsett idrott eller fysisk kunnande. Fysträningen bör vara en del av vardagen och vi skräddarsyr träningen utifrån ålder, idrott och utveckling. Allt för att nå de mål som vi gemensamt sätter upp.

Barn och ungdomsfys

Oavsett ålder, idrott, kön eller fysisk kunnande finns vi här för att hjälpa till att skapa bästa möjliga förutsättning för just ditt barn. Enskilt eller i smågrupper (4-6 personer) individanpassar vi träningen för att nå det mål som VEKITO training har som mantra. "Träna som en atlet, bli en atlet"
Till hjälp har vi mängder av specialister inom bla barnfys, martial art, sprint/löpteknik, fotboll, styrketräning, gymnastik och fysioterapeut.

Sprint och löpteknik

Inom nästan alla idrotter finns det behov av att förbättra sin explosiva styrka, sin koordination och sin löpteknik. Tillsammans med vår sprint-tränare och löpcoach har vi möjlighet att göra just det. Enskilt eller i smågrupper individanpassar vi träningen för att nå de mål vi gemensamt sätter upp.